پژوهشگران و مدیران بزرگ آینده

!مهم یادگیری کامل است؛ چه بسا افرادی که نمره کامل دارند ولی یادگیری کامل ندارند

پژوهشگران و مدیران بزرگ آینده

!مهم یادگیری کامل است؛ چه بسا افرادی که نمره کامل دارند ولی یادگیری کامل ندارند

پیوندها

اطلاعیه شماره دو

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳ ق.ظ

هو العلیم

پژوهشگران بزرگ آینده سلام

به اطلاع می رسد هم اکنون تعداد بسیار زیادی از موضوعات متنوع پژوهشی در قالب سرفصل های متنوع زیر در وبلاگ باشگاه پژوهشگران آینده ویژه پایه هفتم به نشانی زیر آماده ی ایده برداری شما عزیزان می باشد:

www.nextresearchers.blog.ir

 

سرفصل های متنوعی برای پژوهش شما در نظر گرفته شده است که می توانید یکی از موضوعات مرتبط با آن را انتخاب نمایید. این سرفصل ها عبارتند از:

سرفصل

کلید واژه برای جستجو در پایگاه های لاتین

الف

قرآن و معارف اسلامی

Holy Quran/ Islamic studies

ب

رسانه

Media

ج

جامعه شناسی

Sociology

د

شخصیت های 16 گانه / هوش های گاردنر

MBTI /

Gardner's Multiple Intelligence

 

ه

کارآفرینی

Entrepreneurship

و

تاریخ،سیاست و روابط بین الملل

History/Politics/International relations

ز

تئوری بازی های راهبردی

Game theory

ح

سایر سرفصل ها ...

 

شما اکنون در مهمترین قدم اول، یعنی مرحله نگارش مقاله شماره یک هستید. این مهم است که موضوعی انتخاب کنید که بتوانید در مقالات شماره دو یا سه و ... به خوبی بپرورانید. چون:

بعد از مقاله شماره سه، باید یک طرح تحقیقی پیشنهادی یا همان پروپوزال تهیه کنید

 

و تنها در صورتی مجاز به نگارش پایان نامه و دفاع هستید که پروپوزال شما در مدرسه توسط معاونت محترم پژوهش تصویب شود. تنها کسانی می توانند مقاله نویس، پروپوزال نویس یا رساله نویس خوبی باشند که مقاله خوان خوبی باشند. یعنی:

یک مقاله نویس خوب، یک مقاله خوان خوب است!

پس وقتی موضوع خود را تعیین کردید و مورد تایید استاد محترم درس روش تحقیق واقع شد، تازه نوبت به گشتن در پایگاه های علمی برای دانلود مقالات مرتبط با مقاله شماره یک شما است. 

ما این پایگاه ها را در وبلاگ باشگاه پژوهشگران آینده به شما معرفی می کنیم. اما برای شروع کافیست به نشانی  SID.IR  یعنی پایگاه مقالات جهاد دانشگاهی بروید و در قسمت "جستجو"، کلمه ای کلیدی از موضوع خود را تایپ کنید. مثلا اگر به کارآفرینی علاقه مند هستید، بنویسید "کارآفرینی" تا ببینید چه میزان مقاله به زبان فارسی در این خصوص کار شده است. اگر هم دوست داشتید، در جستجوی انگلیسی سایت مثلا بنویسید Entrepreneurship و تعداد مقالات مربوطه را ببینید. فعلا با مقالات انگلیسی کاری نداریم. اما

به کمک بزرگ ترها، هفت مقاله ی خوب و کاملا مرتبط فارسی با موضوع خود را دانلود کنید و هر روز حداقل یکی از آنها را بخوانید!

 

مخصوصا به قسمت روش تحقیق مقالات  بروید و مثلا ببینید آن محقق با چه ابزاری به گردآوری اطلاعات اقدام کرده است.آیا از پرسشنامه استفاده کرده است یا از مصاحبه؟ آیا از روش کتابخانه ای استفاده کرده است یا تحلیل محتوا یا تحلیل تم؟

تذکر مهم:  به دلایلی که قبلا توضیح دادیم، درست کردن وبلاگ پژوهشی در محیط BLOG.IR  برای پژوهشگران پایه هفتم اجباری است.

اگر به هردلیلی نتوانستید خود این کار را انجام دهید، از بچه هایی که وبلاگ درست کرده اند سوال کنید یا بخواهید برای شما وبلاگ درست کنند. یا اینکه از بزرگ تر ها بخواهید به شما کمک کنند. نهایتا از یک کارمند کافی نت بخواهید در محیط BLOG.IR  یک وبلاگ درست کند و رمز آن را به شما بدهد. ما به شما می آموزیم که چگونه باید این وبلاگ را اداره کنید. وبلاگ پژوهشی مزایای زیادی دارد از جمله اینکه به شما کمک می کند تا:

در طول زمان و تا هنگام دفاع از پایان نامه، فایل های شما گم نشود و دوستانتان نیز از مراحل پیشرفت کار پژوهشی شما مطلع باشند

آخرین مهلت ساخت وبلاگ پژوهشی 27 مهر است و پس از آن به ازای هر جلسه، نمره کسر می گردد و در مراحل بعد  دانش آموز خاطی ، ابتدا به معاون محترم پژوهش و سپس جهت برخورد انضباطی به کادر محترم مدرسه معرفی می گردد. همانطور که

دانش آموزان کوشا بطور ویژه تشویق خواهند شد

 

هدف ما فقط و فقط کمک به کشف استعداد شما است. اینکه بتوانید در جشنواره های پژوهشی شرکت کنید و باعث افتخار خود، خانواده محترم و مدرسه دوست داشتنی مان شوید. مدرسه ی ما که با وجود شما پژوهشگران پایه هفتم، دوست داشتنی تراز هر زمانی شده... و چون باغ پر از گل، مملو از شما علاقه مندان به دانش ، پژوهش ، موفقیت و سربلندی ایران اسلامی است.

یاعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.